Páginas

lunes, 13 de abril de 2020

No l'agafes si no és necessari!



En muchas de las limpiezas encontramos varias unidades de estos tíquets, los cuales os podemos demostrar que acaban en cualquier parte no indicada.

No cojas el ticket de compra, a parte de ser un elemento más que acaba en el suelo y contaminando, los tickets de la compra en los que se borra la tinta contienen sustancias que provocan cáncer e infertilidad. La alerta la ha lanzado un estudio internacional del que se desprende que el 90% de los recibos que nos dan en las tiendas y supermercados están elaborados con papel térmico y contienen bisfenol A (BPA), un conocido disruptor endocrino que altera el equilibrio hormonal de las personas expuestas a él y que se ha vinculado con infertilidad, malformaciones genitourinarias, obesidad y cáncer en órganos dependientes de las hormonas, como el de mama.

El bisfenol A figura desde junio del 2017 en la lista europea de “sustancias altamente preocupantes” que elabora la Agencia Europea de Sustancias y Mezclas Químicas debido a su capacidad para alterar el equilibrio hormonal en humanos.

En el caso del papel térmico, su fecha límite era este 2020.
_________


En moltes de les neteges trobem diverses unitats d'aquests tíquets, els quals us podem demostrar que acaben en qualsevol part no indicada.


No agafes el tiquet de compra, a part de ser un element més que acaba en el sòl i contaminant, els tiquets de la compra en els quals es esborra la tinta contenen substàncies que provoquen càncer i infertilitat. L'alerta l'ha llançada un estudi internacional del qual es desprén que el 90% dels rebuts que ens donen a les botigues i supermercats estan elaborats amb paper tèrmic i contenen bisfenol A (BPA), un conegut disruptor endocrí que altera l'equilibri hormonal de les persones exposades a ell i que s'ha vinculat amb infertilitat, malformacions genitourinàries, obesitat i càncer en òrgans dependents de les hormones, com el de mama.


El bisfenol A figura des de juny del 2017 en la llista europea de “substàncies altament preocupants” que elabora l'Agència Europea de Substàncies i Mescles Químiques a causa de la seua capacitat per a alterar l'equilibri hormonal en humans.


En el cas del paper tèrmic, la seua data límit era aquest 2020.

#bisfenol,#bisfenolA,#contaminació,#contaminación,#residuos,#tiquet